Mä, Pena ja säbämatsi

Colored floorballs on white background

Mä ja Pena ollaan työkavereita, kolleegoita, juonittelukumppaneita. Pena on mukava ja aika huumorintajuinen alfauros, se harrastaa urheilua ja penkkiurheilua. Mä oon vähän höpsö ja harrastan juoksemista. Töissä me viihdytään hyvin ja meillä on kivaa.

Sit välillä siinä kahvihuoneessa taas ei tajua tätä maailmaa, kun pienenä ajelin traktorilla ympäri maita ja mantuja enkä paljoo ajatellut et tehdäänks tää pillulla vai pippelillä, pistin menemään koivikkojen ja männykköjen keskellä iloisesti laulellen.

Yhtenä päivänä mä siis taas kävelin kaikessa rauhassa kahvihuoneeseen. Meillä on tapana järjestää erilaisia “ystävyysmatseja” eri joukkuelajeissa eri tahojen kanssa. Tällä kertaa luvassa oli salibandy-ottelu elikkäs säbämatsi. Pena oli aloittanut jo joukkueen rekrytoinnin ja kertoili reteesti siinä ketä kaikkia miehiä joukkueessa tuleekaan olemaan.

Ennenkun ennätin asiaan juuta tai jaata sanoa, totesi Pena, että “ethän sä Gertrud vaan kuvittele, että sut siihen joukkueeseen otettaisiin.. C’mon, sä oot kuitenkin nainen, et sä kuitenkaan osaa ees pelata..”

Ja siinä mä sitten taas hengittelin. Kas kun mähän olin kuvitellut tyhmässä pienessä naisen päässäni et säbä on peli jota pelataan sellaisella mailalla. Mailalla sohitaan pientä palloa vastustajan maalia kohti. Enpä ollut tajunnut että ei, PIPPELILLÄhän sitä tietysti pelataan. KYRPÄ käteen ja menoks, palloa huitomaan kentälle. Että kelaa nyt, mitä siitä sitten tulis jos olisit PILLUn kanssa siellä kentällä, mitenkä huitoisit häh? Etpä huitoisi. Sinne sukeltaisi pallo pilluun ja siinä sitten oltais. Missä olis pallo? Olisiko maalissa? Ei olisi, pillussa olisi. (Kiitos vaan vielä neuvosta ja terveisiä edellisen tarinani kommentoijalle, vieläkään en ole laittanut piimää pilluuni, enkä kyllä sählypalloakaan). Jepjep.

No niin. Kävin läpi tämän kaiken mielessäni ja totesin. “Niin no joo. Olin mä ajatellut et voisin pelata. Enhän mä mitenkään tosi hyvä oo, mut oishan se hauskaa.” Pena röhähti nauramaan ja yskimään ja mä lähdin kohti seuraavaa palaveria.

Loppujen lopuksi kautta rantain pääsin toki pelaamaan, kuten muutama muukin nainen. Voitettiin muuten se pelikin. Ja oli ihan hauskaa. Mailoilla huidottiin palloa, maaliinkin asti. Kivassa hengessä, kaikki yhdessä. Suosittelen kaikille!

Rakkaudella, Gertrud

One comment

  1. Nimetön · heinäkuu 30, 2015

    Tuttu juttu! Kun kävin miesporukassa pelaamassa sählyä, katsoi eräskin idiootti asiakseen huomauttaa siitä, miten NAISELLISESTI juoksen ja hänen piti tietenkin matkia tätä ja juoksennella edes takaisin tyyliin Baywatchin hidastukset. Haluaisivatko miehet, että pyydän anteeksi sitä, että minulla on lantio ja että se saattaa keinua kun juoksen? Nykyään tuossa sählyryhmässä ei enää ole yhtään naista. En yhtään ihmettele.

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s