Sattumuksia eräästä elämästä

Istun ystäväni vanhempien auton takapenkillä. Olemme matkalla kevätjuhliin ja minulla on uusi hame ja paita. Olen ostanut ne omilla rahoillani ja olen todella tyytyväinen. Ystäväni äiti kysyy, onko minulla kylmä. Sanon ei oo mulla on nää sukkahousutkin. Aivan, ilman niitähän tuo hame olisi melko härski. Olen 12-vuotias.

Kirjoitan taululle sämpyläreseptiä kotitalouden tunnilla. Luokallamme oleva pitkä poika likistää minut taulua vasten ja alkaa hyppiä ylös alas hihkuen “raiskaan sut raiskaan sut!”. Opettaja ei sano mitään. Hävettää aivan saatanasti. Naurahdan. Olen 13-vuotias.

Sukulaisteni taloa remontoidaan. Suihku ei toimi ja pesulla on käytävä ulkosaunassa. Riisun paidan. Työmiehet, joita en ollut huomannut,  istuvat ringissä saunan ulkopuolella ja yksi hörähtää muille, että tässähän saa samalla kunnon shown. Miehet nauravat. Koko kehoa pistelee. Yritän vetää verhot kiinni huolimattomasti kuin en olisi kuullutkaan kommenttia. Olen 14-vuotias.

Odotan linja-autoa pysäkillä. Kumarrun sitomaan kengännauhoja. Vieras mies puristaa minua takapuolesta. Vieressä olevat ihmiset nauravat. Aurinko paistaa suoraan silmiin. Hävettää. Olen 15-vuotias.

Olen juuri saanut uuden työpaikan. Tällä työpaikalla on tapana, että pomo käy keskustelun jokaisen aloittavan työntekijän kanssa. Odotan huoneen ulkopuolella. Ovessa on huurrelasia. Minut kutsutaan sisälle. Istun pöydän toiselle puolelle vastapäätä uutta esimiestäni. Hän on keski-iän ylittänyt mies. Esimies toivottaa minut tervetulleeksi, keskustelemme niitä näitä töiden luonteesta ja toiveistani töiden suhteen. Hän kysyy minulta kolme kertaa, että eihän minulla ole mitään murheita, kerro nyt vaan onko jotain murheita, minulle voit kyllä sanoa mikä painaa mieltä. Sitten hän tulee samalle puolelle kuin minä, istuu pöydän reunalle hajareisin, tuolini jää hänen haarojensa väliin. Istun hetken lamaantuneena ennen kuin työnnän tuolia kauemmas. Yritän poistua kohteliaasti. En sano kenellekään mitään. Tarvitsen tämän työn. Kuulen, että eräälle toiselle juuri aloittaneelle pomo oli luvannut ostaa sängyn ja saapua tarvittaessa testaamaan sitä. Olen 19-vuotias.

Olen aloittanut gradun tekemisen todella hauskassa ryhmässä. Ohjaaja on pidetty opiskelijoiden keskuudessa. Käytävällä hän yrittää nipistää minua pinseteillä takapuolesta. Saan häneltä joulutervehdyksen, jossa hän on kylvyssä. Olen 25-vuotias.

Tässä nopeasti mieleen tulleita sattumuksia eräästä elämästä. Tietysti se eräs elämä on minun. Tosi hyvä sellainen. Näistä kyrpänaamoista huolimatta.

3 comments

  1. Jake · marraskuu 24, 2015

    Ja nämä oli tietenkin kaikki raiskauksia ja seksuaalista hyväksikäyttöä?

    Tykkää

  2. misbehavingminx · marraskuu 27, 2015

    Darling, let me explain this to you: Tämä oli ahdistelua.

    Liked by 1 henkilö

  3. pilluminati · marraskuu 27, 2015

    (Seksuaalista) häirintää ja ahdistelua. Puhtaimmillaan. Ja arkipäivää lähes kaikille naisille.

    Liked by 1 henkilö

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s